همشهری آنلاین: حسن غفاری دبیر بخش عکس پنجمین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر، هدف این بخش از جشنواره را ایجاد شرایطی برای تولید آثار جدید در حوزه عکاسی مستند اجتماعی عنوان کرد.

عکاسی

به گزارش همشهری آنلاین، وی گفت: در جشنواره امسال قصد داریم که هنرمندان را به سمت تولید اثر هدایت کنیم، نه اینکه عکاسان آثار آرشیوی خود را به جشنواره ارسال کنند.

از این رو هنرمندان عکاس آثاری را می‌توانند ارسال کنند که در دو سال اخیر تولید شده باشد.

این هنرمند با اشاره به اینکه در بخش عکس موضوع خانواده، امید به زندگی و شادی انتخاب شده است، عنوان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی و اجتماعی که در جامعه وجود دارد، حداقل کاری که هنرمندان در چنین شرایطی می‌توانند انجام دهند این است که با آثارشان شور و نشاط را به جامعه بازگردانند.

به همین دلیل موضوعی که برای بخش عکس انتخاب کردیم خانواده، امید به زندگی و شادی است و عکس‌های ارسالی باید کاملا مستند باشند.

غفاری درباره انتخاب هیات داوران بخش عکس نیز گفت: انتخاب و رایزنی با داوران بخش عکس به پایان رسیده و به زودی آنها معرفی خواهند شد.

در این دوره 5 داور ایرانی، متشکل از هنرمندان عکاس حوزه مستند اجتماعی و عکاسان پیشگام و با تجربه داوری آثار را بر عهده خواهند داشت.

پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر از 14 بهمن تا 12 اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

هنرمندان برای شرکت در پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر می‌توانند آثار خود را تا 15دی ماه سال جاری از طریق سایت جشنواره به نشانی www.ivafestival.ir ارسال کنند.

بخش مقالات علمی به «بررسی تحولات هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی» اختصاص دارد و هر شرکت کننده می‌تواند تا 16 دی ماه حداکثر خلاصه سه مقاله را به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.

کد خبر 194628

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز